Sayfalar

31 Temmuz 2013 Çarşamba

KOSMOSUN KARDEŞLİĞİ ADINA * NAZIM HİKMET


Kosmosda bizden başka düşünen var mı 
var 
bize benzer mi 
bilmiyorum 
belki bizden güzeldir 
bizona benzer mesela ama çayırdan nazik 
belki de akarsuyun şankına benzer 
belki çirkindir bizden 
karıncaya benzer mesala ama traktörden iri 
belki de kapı gıcırtısına benzer 
belki ne güzeldir bizden ne de çirkin 
belki tıpatıp bize benzer 
ve yıldızlardan birinde 
hangisinde bilmiyorum 
yıldızlardan birinde konuşacak elçimiz 
hangi dilde bilmiyorum 
yıldızlardan birinde konuşacak elçimiz onunla 
Tovariş diyecek 
söze bu sözle başlayacak biliyorum 
Tovariş diyecek 
ne üs kurmaya geldim yıldızına 
ne petrol ne yemiş imtiyazı istemeğe 
Kola-kola satacak da değilim 
selamlamaya geldim seni yeryüzü umutları adına, 
bedava ekmek ve bedava karanfil adına 
mutlu emeklerde mutlu dinlenmeler adına 
"Yarin yanağından gayrı her yerde her şeyde hep beraber" 
diyebilmek adına 
evlerin 
yurtların 
dünyaların
ve kosmosun kardeşliği adına

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.